Social advertising: bereik jouw (nieuwe) doelgroep op basis van z'n interesse
Je weet inmiddels dat adverteren op social media voor een flink bereik kan zorgen. Maar je weet ook dat er meer in zit. Hoe dan? Je wilt een transitie maken van bereik naar conversie. Daar draait het om. Of het nu gaat om webshop optimalisatie door het creëren van extra bereik, het vinden van nieuwe klanten door leadgeneratie, het werven van personeel of de kaartverkoop stimuleren: je maakt ons niet meer gek!
Waarom adverteren op social media
Hoe bereik je een (latente) doelgroep die jou nog niet kent? Social advertising is het juiste antwoord. Op basis van interesses, gedrag, opleiding en nog veel meer interessante variabelen van je doelgroep is het mogelijk om social advertising in te zetten om hen toch te bereiken. En vervolgens, geheel data gedreven, de stap te zetten naar conversies. Dit is de specialiteit van SIMBA advertising. Hier komt ons hart tot leven.
Social advertising: de keuze is reuze
Wanneer wij voor jou aan de slag gaan starten we met een brainstorm. De volgende vraag staat centraal:
“Welke processen doorloopt de doelgroep tot het moment dat ze een conversie doen?”
We stippelen een pad uit en haken de kanalen aan die hierbinnen passen: LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, noem het maar op.
De kunst van het kiezen
We gaan aan de slag met de social media kanalen die de doelstelling dienen. Elk kanaal biedt namelijk zo zijn voordelen en het gedrag van de bezoeker is overal anders. Elk kanaal verdient dan ook een unieke advertising strategie.
Facebook advertising
Wanneer je klikken wilt realiseren naar bijv. je website is dit het “go to” kanaal. Ook wat betreft het zo gericht mogelijk samenstellen van je doelgroep. Met Facebook advertising doe je dit op basis van een ruim aanbod aan interesses, maar ook door in te spelen op gedrag als: heeft x % van mijn video bekeken of door het uploaden van klantenlijsten.
Instagram advertising
Bekendheid genereren en inspireren? Dan komt Instagram om de hoek kijken. Het belang van mooie content is hier groot en dat belonen mensen graag door middel van een hartje, een opmerking of het bekijken van jouw video. De targetting opties van Instagram advertising zijn gelijk aan die van Facebook.
LinkedIn advertising
Mensen die zich professioneel willen profileren of zoeken naar vakkennis en inspiratie raadplegen met regelmaat LinkedIn. Dit kanaal wil je dus zeker niet overslaan in jouw B2B online advertising strategie. Leadgeneratie en het creëren van merkbekendheid zijn doelstellingen die je hier optimaal kunt nastreven.
Het voordeel van LinkedIn advertising is dat je je specifiek kunt richten op branche, bedrijf en functie gebonden kenmerken als: bedrijfsgrootte, bedrijfsnamen, senioriteitsniveau en vaardigheden. Ook kun je adverteren op mensen die bepaalde groepen volgen.
YouTube advertising
De reden van gebruik is uiteenlopend, maar een daarvan is altijd aanwezig: video’s kijken. Met dit specifieke doel in gedachte is het dan ook niet aannemelijk dat het publiek YouTube verlaat door op jouw advertentie te klikken.
Het enorme bereik en de aandachtspanne maken het wel een aantrekkelijk kanaal om bekendheid te genereren. Daarbij biedt YouTube advertising de mogelijkheid om advertenties te koppelen aan zoekopdrachten. Dat betekent dat je zeker weet dat jouw advertentie relevant is aan de interesse van de gebruiker.
Wanneer we over social advertising beginnen te praten, weten van geen ophouden. We experimenteren dagelijks met grote en kleine campagnes en volgen de laatste ontwikkelingen op de voet.
Verder de diepte in duiken? Wij zijn graag je duikinstructeur. In plaatst van water happen, drinken we alleen liever koffie. Je bent van harte welkom!
Naast social advertising bieden we ook andere oplossingen in de online advertising wereld:
Hoe we al deze facetten verbinden? Dat lees je op de pagina ‘Online advertising strategie’.
Leer ons nóg beter kennen
De helden van SIMBA
Een SIMBA-held herken je meteen: energiek, gedreven en een echte vakidioot. Het SIMBA-team heeft er zin in. Ook als het ...>>
SIMBA’S Werken
Wat we doen, doen we met passie. Soms is dat het genereren van naamsbekendheid of van leads. Dan het stimuleren van de k...>>