Na Google is YouTube de grootste zoekmachine ter wereld. Gebruik jij het in je marketingmix?

YouTube is de tweede grootste zoekmachine ter wereld, waarbij de gemiddelde kijktijd per dag per gebruiker op 40 minuten zit. Niet te onderschatten dus! Toch wordt het kanaal vaak vergeten in de online marketingmix. Hoe maak je daar als ondernemer nu slim gebruik van?

Het wordt ook wel videomarketing genoemd: met mooie en informatieve films over jouw product of dienst help je jouw doelgroep. YouTube advertising valt een beetje tussen social advertising en SEA in. Dit komt omdat je naast zoekwoorden ook kunt targeten op interesses, onderwerpen, geslacht, leefdtijd en plaatsingen. YouTube is een ideaal kanaal om in te zetten voor online branding of de vergroting van je naamsbekendheid.

Net als met SEA en social advertising kan YouTube ingezet worden voor remarketing. Laat je de bezoekers van jouw website gaan of benader je ze nogmaals via een YouTube video?

Samen aan tafel om jouw naamsbekendheid te vergroten en nieuwe klanten te werven met YouTube
Met YouTube data en advertising jouw naamsbekendheid vergroten
Nieuwe klanten vinden en de kaartverkoop stimuleren

Verder lezen?

Met YouTube data en advertising jouw naamsbekendheid vergroten

Social Advertising

Je weet inmiddels dat adverteren op social media voor een flink bereik kan zorgen. Maar je weet ook dat er meer in zit. ...>>

Van handen schudden naar leads en nieuwe klanten

Marketing automation

Je hebt een prachtige advertisingcampagne gedraaid. Meer dan 100.000 mensen hebben je voorbij zien komen in hun socials ...>>

Van handen schudden naar leads en nieuwe klanten

Dat wil ik ook!

© 2019 SIMBA advertising >>

-->