SEA: van adverteren in zoekmachines tot display advertenties
‘Even googlen’. We zoeken ons suf, in Google, maar ook in talloze andere zoekmachines als Yahoo en Bing. Of we turen uren naar onze favoriete websites, apps, YouTube-video’s en scrollen met regelmaat door onze mailbox. Ben jij dan zichtbaar met jouw product of dienst? Bereik jouw potentiële doelgroep op het juiste moment. Dat is wat je wil, daar maakt SIMBA zich hard voor!
Wat zet je wanneer in
Aanwezig zijn op relevante online plekken, dat kan via een zoeknetwerk maar ook via een display netwerk. De keuze voor een van de netwerken hangt af van jouw verlangen. Je hoeft echter niet te kiezen. Ze kunnen verdomd goed samenwerken. Voordat we daar een licht op schijnen of toelichting op geven: een korte introductie van deze knappe koppen.
Adverteren in zoekmachines
Met zoekmachine advertising adverteer je op zoekwoorden. Deze zoekwoorden worden bepaald door het doen van een zoekwoorden onderzoek, waarbij gekeken wordt naar jouw behoefte en die van doelgroep. Mocht je jouw Adwords campagnes willen uitbesteden, dan kunnen we jouw hier uiteraard bij helpen. Net als het bij het inrichting of verder optimaliseren van jouw huidige advertentieaccount.
Wat zijn zoekwoorden?
Het zijn woorden die zoekmachine-gebruikers inzetten met als doel het vinden van informatie waarnaar de gebruiker op zoek is. Op basis van dit woord doet een zoekmachine als Google of Bing zijn stinkende best om relevante resultaten te tonen en de zoekende de heilige graal te laten vinden.
Het doel van zoekmachine adverteren
Je kiest voor adverteren via het zoeknetwerk wanneer je graag ziet dat jouw resultaat ver bovenaan in de zoekmachine zichtbaar is. Kies je voor het Google zoeknetwerk dan beperk je je niet tot de Google zoekmachine, maar kies je ook voor Google Maps, Google Shopping en voor bereik via Google zoekpartners als Marktplaats en nu.nl.
Wat wij mooi vinden aan dit type netwerk
Je bereikt mensen met een actieve behoefte aan jouw kennis, product of service. Het is dus een doeltreffende manier om kennis te maken. De kans dat iemand daar ook zin in heeft is dus groot, met gevolg dat er veel verkeer gerealiseerd wordt naar jouw website, app of andere online applicatie.
Hoezo kiezen voor display advertenties
‘Sesam open u!’: je belandt in een walhalla wat betreft mogelijkheden. Je richt je op het totale internet en focust je met name op de locaties daarbinnen. Het bereik is immens en keuzes maken is daardoor extra belangrijk. Want ook hier geldt: relevantie is noodzakelijk!
Display, wat is dat?
Het display netwerk bestaat uit zo’n twee miljoen websites. Op die websites worden ruimtes vrijgegeven voor het plaatsen van advertenties, de zo genoemde ‘display’. Op basis van criteria bepaal jij waar je hierbinnen zichtbaar wilt zijn. Zo houd je dus grip op de mate van relevantie van jouw advertentie . Je hebt daarbij de volgende opties: placement targeting, topic targeting, keyword targeting, interest targeting.
Het doel van display adverteren
Soms moet een behoefte nog ontstaan of is deze ver op de achtergrond. Deze latente behoefte kun je aanwakkeren door aandacht te trekken. Dat is wat je met name doet met display adverteren. Je hoopt als het ware dat je de bezoeker kunt onderbreken van hetgeen deze eigenlijk komt doen. Daarvoor moet jouw boodschap wel retegoed zijn. Heb je de aandacht eenmaal te pakken dan hoop je dat er een zaadje gepland is.
Waarom wij dit netwerk graag inzetten
Mensen bewegen zich op basis van interesses van de ene naar de andere website. De kracht van dit netwerk is dat je precies daar kunt zijn waar jij het meeste relevant bent en een nieuwe klanten of doelgroepen kunt aanboren.
Synergie is het streven
Het mooiste is natuurlijk als je het beste van beide naar boven kunt halen. Zo kun je door middel van een zoekadvertentie verkeer genereren naar bijvoorbeeld jouw webshop. Wanneer iemand deze verlaat zonder een product te kopen, kun je met display advertising retargeten top-of-mind blijven. Met deze online strategie kun je het aantal conversies op jouw webshop vergroten.
Dat dit mooie resultaten kan opleveren blijkt o.a. uit onze samenwerking met Gelderland Herdenkt.
Gaat jouw hart nu sneller kloppen? Wij denderen graag met je mee. Maar dan wel op basis van een goede strategie. Interesse in een goed gesprek over de mogelijkheden om bijvoorbeeld jouw Google Adwords campagnes uit te besteden? En zin in een verdomd goede bak koffie? Je bent van harte welkom!
Naast SEA bieden we ook andere oplossingen in de online advertising wereld:
Hoe we deze facetten verbinden? Dat lees je op de pagina ‘Online advertising strategie’.
Leer ons nóg beter kennen
De helden van SIMBA
Een SIMBA-held herken je meteen: energiek, gedreven en een echte vakidioot. Het SIMBA-team heeft er zin in. Ook als het ...>>
SIMBA’S Werken
Wat we doen, doen we met passie. Soms is dat het genereren van naamsbekendheid of van leads. Dan het stimuleren van de k...>>