B2B leadmarketing: REHAU Nederland

Milco van Ee, REHAU Nederland: ‘Er gaat een (online) wereld voor ons open’

Wie is REHAU?

REHAU is dé toonaangevende leverancier op het gebied van energiezuinig bouwen, gebruik van hernieuwbare energie en watermanagement. Ook op het gebied van mobiliteit en future living zorgt REHAU voor een duurzame bijdrage aan de ecologische en economische uitdagingen van morgen.

De vraag aan SIMBA

REHAU wil graag meer naamsbekendheid genereren bij installateurs en hen motiveren om de materialen van REHAU te gebruiken. Het verzoek was om dit op Linkedin te gaan doen.

Onze aanpak

Om goed in kaart te brengen wat de unique selling points zijn van REHAU zijn we gestart met een brainstormsessie met medewerkers vanuit het management, marketing en de werkvloer. Op die manier achterhaalden we niet alleen de USP’s zijn, maar ook de mogelijke struikelblokken. Wat zijn voor installateurs reden om niet over te stappen? Zo ontdekten we dat de inrichting van een bus essentieel is. Dit namen we mee in de ontwikkeling van de content.

Op basis van de input vanuit REHAU hebben we een funnel gecreëerd, die erop gericht is om de installateurs na te laten denken over een mogelijke overstap. In deze funnels werken we in fases. Voor REHAU zag dat er zo uit:

Deze campagne hebben we op Linkedin en Facebook laten draaien. We hebben in de funnel gebruikt maakt van de data die de acties van de gebruikers opleverde. Installateurs die in fase 1 minimaal de helft van de video hadden bekeken werden naar fase 2 doorgestuurd. Klikten ze in fase 2 door naar de website (en toonden daarmee in hun interesse) dan kregen ze het overstap aanbod met incentive te zien.

Deze funnel werkt van online naar offline: het echte contact vindt altijd plaats tussen mensen. Daarom hebben we gekozen om de leads te bellen in de laatste fase.

Resultaat

In totaal hebben we op Linkedin en Facebook bijna 100.000 mensen bereikt (96.761). 3619 mensen hebben doorgeklikt naar de website en hebben daarmee hun interesse getoond. Daarvan hebben meer dan 50 personen aangegeven over te willen stappen op de materialen van REHAU. Een ongekend resultaat, in een campagneperiode van 2,5 maand.

De beste resultaten werden behaald via Facebook, 90% van de installateurs die aan hebben gegeven over te willen stappen kwamen binnen via Facebook.
Dit toont aan dat ook in de B2B markt doelgroepen zijn die aan te spreken zijn via andere kanalen van Linkedin. Ook in de periode na de campagne zijn de effecten zichtbaar geweest, omdat REHAU door middel van deze campagne veel zichtbaarheid heeft gerealiseerd onder de doelgroep.

Inzichten die we hebben verkregen vanuit de campagne zijn ook in vervolgactiviteiten gebruikt om de doelgroep aan te spreken. Bijvoorbeeld: Inzicht in de data maakte duidelijk dat de doelgroep bovenmatige interesse had in Max Verstappen. Dit is gebruikt op een beurs waar kaarten voor de F1 in België werden verloot.

Deze succesvolle case was het begin van een waardevolle samenwerking die nog steeds voortduurt. Wij geloven in duurzame relaties en successen!

 

Met online advertising bureau SIMBA Advertising het vuur aanwakkeren
Lachend aan tafel om online jouw naamsbekendheid te vergroten
Resultaten boeken en sollicitanten werven met employer branding campagne op social media

Meer casussen

300 tickets verkocht voor 40+ danceparty

 Je bent 40+ en hebt zin om een avond heerlijk uit je dak te gaan. Een avond waar je met ... >>

Gelderland Herdenkt

Ruim 400.000 bezoekers bereikt in 4 maanden Wie is Gelderland Herdenkt? Gelderland lag va... >>

Kaartverkoop stimuleren - social media adverteren

The Bootleg Sixties

Een uitverkochte theaterzaal met rock’n rollpubliek: hoe je slim targeting toepast in so... >>

Employer branding: Skylift

Ilona Elemans, SkyLift: ‘We hadden ineens sollicitanten voor de deur staan’ &n... >>

Kaartverkoop nieuwe bezoekers: Theater Lampegiet

‘Het bereiken, raken en verrassen van onze eigen klanten is aan ons. Voor níeuwe kl... >>

-->