Employer branding: Skylift

Ilona Elemans, SkyLift: ‘We hadden ineens sollicitanten voor de deur staan’

 

Wie is SkyLift?

SkyLift de grootste merkonafhankelijke dienstverlener voor liften. SkyLift onderscheidt zich met een uitstekende service door heel Nederland en het snel leveren van betrouwbare, veilige en betaalbare oplossingen. Hun dienstverlening wordt gekenmerkt door veiligheid, service en duurzaamheid.

De vraag aan SIMBA

SkyLift wil graag nieuwe medewerkers aantrekken. De organisatie groeit, maar in de huidige markt is het lastig om aan nieuw technisch personeel te komen.

Aanpak

Personeel trek je niet aan door een vacature te posten, maar door te werken aan je employer branding. Door je werkgeversmerk goed neer te zetten. Dat is het uitgangspunt van deze campagne. Om goed in kaart te brengen wat SkyLift onderscheidt als werkgever hebben we een brainstorm sessie met het directieteam, management, marketing en HR opgezet. Opvallende uitkomst was dat er drie branches zijn waaruit werknemers recent de overstap hadden gemaakt naar SkyLift toe. Deze voor ons belangrijke informatie hebben we gebruikt in een video om mensen aan te spreken. Deze video was het vertrekpunt van de funnel.

Deze campagne hebben we op Facebook en Instagram laten draaien, omdat uit de brainstorm bleek dat deze doelgroep daarop bereiken waren. De specifieke interesses van de doelgroep die opgehaald waren uit de brainstorm zorgden voor een hele duidelijke targetting op Facebook en Instagram.

Wij hebben het script voor de video gemaakt in samenwerking met SkyLift, de begeleiding van de productie gedaan. Daarnaast hebben we interviews afgenomen, gefilmd en uitgeschreven voor op de website. Ook de structuur van de werkenbij-website is aangepast op basis van ons advies, om zo een sterkere werkgevers beleving te krijgen op de website.

Resultaat

In totaal hebben we tijdens de campagne op Facebook en Instagram 322.000 mensen bereikt. 5500 mensen hebben doorgeklikt naar de website en hebben daarmee hun interesse getoond. In totaal hebben 18 mensen gesolliciteerd waarvan 30% is aangenomen. SkyLift is als aantrekkelijke werkgever gepositioneerd en heeft deze funnel recent herhaald om opnieuw personeel aan te trekken. Dat is eenvoudig, omdat we tijdens een campagne data opbouwen die altijd bruikbaar blijft.

Nieuwe klanten vinden en de kaartverkoop stimuleren
Resultaten employer branding campagne op social media voor SkyLift

Meer casussen

300 tickets verkocht voor 40+ danceparty

 Je bent 40+ en hebt zin om een avond heerlijk uit je dak te gaan. Een avond waar je met ... >>

Gelderland Herdenkt

Ruim 400.000 bezoekers bereikt in 4 maanden Wie is Gelderland Herdenkt? Gelderland lag va... >>

Kaartverkoop stimuleren - social media adverteren

The Bootleg Sixties

Een uitverkochte theaterzaal met rock’n rollpubliek: hoe je slim targeting toepast in so... >>

Met slimme inzichten online jouw naamsbekendheid vergroten

B2B leadmarketing: REHAU Nederland

Milco van Ee, REHAU Nederland: ‘Er gaat een (online) wereld voor ons open’ Wie... >>

Kaartverkoop nieuwe bezoekers: Theater Lampegiet

‘Het bereiken, raken en verrassen van onze eigen klanten is aan ons. Voor níeuwe kl... >>

-->